Volná místa

V současné době jsou v Moravské zemské knihovně vypsána následující vyběrová řízení:

____________________________________________________

Projektový manažer

Hledáme zkušeného, spolehlivého a pečlivého kolegu/kolegyni na pozici projektového manažera/-ky.

Co u nás budete mít na starost:

  • komplexní koordinace přípravy a realizace projektů,
  • ve spolupráci s odbornými pracovníky výběr projektových záměrů a příprava projektových žádostí do různých programových výzev, řízení, koordinace a zejména administrace projektů:
    • příprava, psaní a kompletace projektových žádostí, koordinace partnerů při přípravě projektů,
    • aktivní zajišťování nezbytných náležitostí projektových žádostí,
    • koordinace, řízení a administrace projektů, zejména velkých multioborových projektů vyžadujících profesionální projektové řízení,
    • spolupráce s projektovým ekonomem, právníkem a personalistou knihovny,
  • koordinace a kontrola plnění cílů, klíčových aktivit a dodržování harmonogramu u přidělených projektů,
  • spolupráce na přípravě, koordinaci, řízení a realizaci výběrových řízení na dodavatele, v rámci realizace dílčích aktivit a spolupráce při přípravě zadávací dokumentace,
  • správa a evidence podkladů k projektu,
  • vyhledávání nových projektových příležitostí.

Jak si představujeme ideálního uchazeče:

  • vysokoškolské vzdělání,
  • zkušenost s komplexním projektovým řízením (od přípravy projektové žádosti po závěrečnou zprávu),
  • znalost a praktická zkušenost jak s národními programy (MK ČR, MŠMT ČR, GA ČR), tak nadnárodními (fondy EU, fondy EHP a Norska),
  • samostatnost a spolehlivost, stejně jako schopnost týmové spolupráce,
  • schopnost systematické práce, zodpovědnost, pečlivost a výborné komunikační a prezentační schopnosti a v neposlední řadě iniciativní přístup,
  • aktivní znalost anglického jazyka slovem i písmem (min. úroveň B2),
  • zaujetí pro poslání naší organizace,
  • orientace v problematice příspěvkových organizací,
  • ochota učit se nové věci.

Co nabízíme:

  • různorodou a motivující práci na běžících projektech i nových projektových záměrech,
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR,
  • plat 30 000- 35 000 Kč, dle zkušeností
  • flexibilní pracovní dobu (pevná část po-čt 8:00 – 14:30, pá 8:00-14:00)
  • 5 týdnů dovolené,
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru,
  • jazykové a další vzdělávací kurzy,
  • výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování,
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury,
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek.
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:co nejdříve, ale na šikovnou/šikovného uchazeče rádi počkáme
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení
Pracovní úvazek:plný nebo zkrácený

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis s přehledem projektů, na kterých jste pracoval/-a
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 5. 5. 2024 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: "VŘ – Projektový manažer"

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Lucie Trokanová, vedoucí projektového odboru
Tel.: 541 646 171

K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Programový koordinátor Knihovny Milana Kundery

Máte zkušenosti s vedením vzdělávacích akcí pro mládež a dospělé? Baví Vás komunikace s veřejností? Není Vám cizí jméno Milan Kundera?

Součástí Moravské zemské knihovny je od roku 2023 i Knihovna Milana Kundery (KMK), badatelská a kulturní instituce orientovaná na zpřístupňování díla Milana Kundery, kulturní a edukační programy.

Hledáme novou kolegyni/ nového kolegu na pozici Programový koordinátor Knihovny Milana Kundery, která(ý) bude mít na starosti především zajištění a realizaci vzdělávacích a kulturních akcí KMK.

Náplň práce:

  • příprava kulturního programu KMK, podílení se na přípravě akcí pro veřejnost
  • příprava a realizace edukačních programů ve spolupráci s partnerskými institucemi
  • spolupráce na exkurzích
  • administrativa spojená s činností KMK
  • rozvoj spolupráce se školami
  • komunikace s českými i zahraničními partnery projektu
  • spolupráce s kolegy/kolegyněmi z různých oddělení MZK
  • další podpůrné činnosti podle potřeb projektu a pokynu nadřízeného

Ideální kandidát má:

  • VŠ vzdělání se zaměřením na edukaci, knihovnictví
  • kulturní přehled
  • vynikající organizační a komunikační dovednosti
  • kreativní myšlení
  • komunikativní znalost AJ slovem i písmem (min. B1), výhodou němčina / francouzština
  • schopnost samostatné práce i práce v týmu
  • schopnost plánování a dodržování harmonogramu
  • schopnost vytvářet rozpočty a zajistit jejich bezproblémové čerpání
  • zkušenosti z oblasti vzdělávání výhodou

Nabízíme:

  • Kolektiv dvou set lidí, profesionálů, kteří mají svou práci rádi
  • Zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • Jazykové kurzy
  • Výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • Volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • Přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:1. 6. 2024 případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení
Pracovní úvazek:1.0, tj. 40 hod./týdně

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 5. 5. 2024 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: "VŘ – Programový koordinátor KMK"

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Mgr. Andrea Drdáková
Tel.: 541 646 112

K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Účetní

Do našeho týmu hledáme novou kolegyni/ nového kolegu na pozici účetní, která(ý) bude mít na starosti účetní agendu zejména zpracování cestovních náhrad a agendu majetku knihovny.

Vaší náplní práce bude:

  • zpracování a vyúčtování tuzemských a zahraničních služebních cest a jejich zaúčtování,
  • vedení evidence drobného a dlouhodobého majetku (zařazování, třídění, převody, kontrola, vyřazování majetku apod.),
  • zodpovědnost za inventarizaci majetku,
  • zpracování dodavatelských faktur za majetek,
  • zakládání, skenování, evidence a archivace účetních dokladů,
  • příprava podkladů pro pravidelné závěrky a analýz pro fungování celého týmu ekonomického odboru,
  • ad hoc úkoly.

Ideální kandidát má:

  • min. SŠ vzdělání s maturitou ekonomického směru,
  • praxi na obdobné pozici (výhodou),
  • pokročilou znalost MS Office (zejména Excel),
  • znalost účetní legislativy,
  • znalost zákona č. 218/2000 Sb., ve znění p. p. (výhodou),
  • vynikající organizační a komunikační dovednosti,
  • je časově flexibilní, zodpovědný, spolehlivý, pečlivý,
  • má schopnost samostatné i týmové práce
  • příjemná a laskavá komunikace

Nabízíme:

  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:ihned nebo dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na 1 rok s možností prodloužení
Pracovní úvazek:celý, tj. 40 hod./týdně
Platové zařazení:dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p.

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 30. 4. 2024 (datum podání na poště) na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: "VŘ – Účetní"

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Ing. Blanka Kazíková, vedoucí EO
kontakt: Blanka.Kazikova@mzk.cz

K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Administrátor/-ka projektu českého hostování na Frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026

Hledáte práci, kde se budete moci podílet na organizaci a zajištění zajímavého projektu v oblasti literatury a kultury? Máte administrativní zkušenosti, pracujete pečlivě a je na Vás spolehnutí? Přidejte se do našeho týmu!

Pro rok 2026 chystáme hostování České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu. Největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu. Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026.

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici Administrátor/-ka projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026, která/ý bude mít na starosti zejména administrativu spojenou s přípravou projektu.

Náplň práce:

  • administrativa spojená s přípravnými činnostmi a samotnou realizací projektu českého hostování
  • koordinace a kontrola plnění cílů, klíčových aktivit a dodržování harmonogramu
  • správa a evidence podkladů k projektu
  • cestovní příkazy týmu projektu, vyúčtování služebních cest
  • zpracování podkladů pro vyúčtování nákupů a služeb
  • kontrola smluvních závazků vzhledem ke splatnosti a jejich zaúčtování
  • vyúčtování cest autorů/ nakladatelů/ knihkupců/ agentů/ překladatelů
  • konzultace s daňovým poradcem a administrace DPH (reverse charge)
  • základní příprava podkladů pro projektového finančního manažera
  • další podpůrné činnosti podle potřeb projektu a pokynů nadřízeného

Požadavky:

  • SŠ/ VŠ vzdělání, ideálně ekonomického zaměření
  • pokročilá znalost MS Office  (Word, Excel, PowerPoint) a znalost nástrojů Google
  • pečlivost, schopnost samostatné i týmové práce, zodpovědný přístup
  • vynikající organizační a komunikační dovednosti
  • aktivní znalost AJ minimálně na úrovni B1, případně NJ
  • zkušenosti s administrací projektů výhodou (nikoli podmínkou)
  • příjemná a laskavá komunikace

Nabízíme:

  • zajímavou, inspirující a jedinečnou pracovní příležitost
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup: 1. 4. 2024, případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku s možností prodloužení, předpoklad trvání pracovního poměru do 31. 12. 2027
Pracovní úvazek:celý, tj. 40 hod./týdně

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 22. 3. 2024 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: VŘ – Administrátor FBM 26

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Jana Hájková
kontakt: Jana.Hajkova@mzk.cz

K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Asistent/-ka projektu českého hostování na Frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026

Láká vás práce na jedinečném projektu v oblasti literatury a kultury? Máte organizační talent a neleká Vás administrativa?

Pro rok 2026 chystáme hostování České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu. Největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu. Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026.

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici Asistent/-ka projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026, která/ý bude mít na starosti hlavně administrativu, správu dokumentů, kalendářů a organizaci pracovních cest.

Náplň práce:

  • „pravá ruka“ výkonného a programového manažera projektu
  • administrativní a organizační podpora projektového týmu
  • příprava jednání a podkladů pro jednání
  • spolupráce při přípravě prezentačních zpráv a analýz, archivace dokumentů
  • koordinace služebních cest členů týmu
  • koordinace a účast na poradách projektového týmu, zodpovědnost za zápisy z porad
  • správa týmového kalendáře
  • asistenční činnost pro členy Dramaturgické rady, koordinace zasedání
  • komunikace s českými i zahraničními partnery projektu
  • spolupráce s kolegy/kolegyněmi z různých oddělení MZK
  • další podpůrné činnosti podle potřeb projektu a pokynu nadřízeného

Požadujeme:

  • minimálně středoškolské vzdělání s maturitou
  • pokročilou znalost MS Office (Word, Excel, PowerPoint) a nástrojů Google
  • vynikající organizační a komunikační dovednosti
  • komunikativní znalost AJ slovem i písmem (min. B1)/ případně NJ
  • proaktivní přístup ke svěřeným úkolům
  • samostatnost a pečlivost
  • předchozí zkušenosti na obdobné pozici výhodou

Nabízíme:

  • zajímavou, inspirující a jedinečnou pracovní příležitost
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:1. .4. 2024, případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku s možností prodloužení, předpoklad trvání pracovního poměru do 31. 12. 2027
Pracovní úvazek:celý, tj. 40 hod./týdně

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 22. 3. 2024 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: VŘ – Asistent/-ka FBM 26

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Jana Hájková
kontakt: Jana.Hajkova@mzk.cz

K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Systémový administrátor / správce HW infrastruktury

Hledáme do svého týmu člověka, jenž se stane klíčovým hráčem v oblasti správy naší IT infrastruktury, která je na knihovnu až možná překvapivě kvalitní a robustní. Bude zodpovědný za monitoring a správu síťového prostředí, zajistí bezproblémový chod našich systémů i to, že obrovské množství uložených digitálních dat bude k dispozici široké veřejnosti i našim zaměstnancům.

Co očekáváme:

  • znalost TCP/IP protokolů, správa a monitoring síťového prostředí, konfigurace síťových prvků
  • správa firewallu
  • znalost virtualizace (VMware apod.)
  • znalost správy linuxových serverů
  • monitoring, řešení a prevence incidentů
  • znalost skriptování (Powershell, bash, Perl, Python)
  • ukončené VŠ vzdělání v oboru nebo alespoň 3 roky praxe v oboru
  • schopnost samostatné práce, nastudování složité problematiky
  • komunikativnost, čeština nebo slovenština slovem i písmem na úrovni rodilého mluvčího
  • analytické myšlení
  • schopnost rozumět technické dokumentaci a to i v angličtině
  • schopnost tvořit či udržovat technickou dokumentaci - poctivé zapisování provedených změn
  • zájem o dlouhodobou spolupráci (v řádu let :) )

Výhodou:

  • zkušenosti se správou uložišť (NetApp, IBM Storwize nebo jiné uložiště typu NAS)
  • znalost Veeam
  • zkušenosti s integrací služeb v multiplatformním prostředí
  • znalost kontejnerového prostředí (Docker), konfigurační správa linuxového prostředí (Ansible)
  • znalost Icinga, Prometheus, ELK Stack,…

Nabízíme:

  • kolektiv dvou set lidí, profesionálů, kteří mají svou práci rádi
  • odpovídající platové podmínky - dle znalostí a schopností (nemusíte umět vše z požadavků a stejně se stanete prospěšným členem týmu)
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • firemní notebook
  • pružnou pracovní dobu
  • výhodný mobilní tarif i pro rodinné příslušníky, příspěvek na stravování
  • možnost podílet se na zajímavých národních i mezinárodních projektech
  • pracovní místo v kanceláři (ne open space)
  • termíny jsou výsledkem diskuze a oboustranné domluvy
  • nedržíme pohotovosti a nepožadujeme práci o víkendu (až na totální výjimky jako havárie nebo klíčový update- cca 1x za rok)
  • žádné přejíždění mezi pobočkami- máme 1 budovu a depozitář 50 m od ní
  • zaměstnanecká průkazka do knihovny
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:ihned, případně dle dohody
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení
Pracovní úvazek:plný nebo částečný (dle dohody)

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  2. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  3. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  4. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 30. 4. 2024 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: VŘ – Systémový administrátor

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

          nabor-it@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Bc. Tomáš Prachař
Tel.: 541 646 229

K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Kontakt na personalistu MZK

Mgr. Andrea Drdáková: Andrea.Drdakova@mzk.cz
Iveta Dvořáčková: Iveta.Dvorackova@mzk.cz
541 646 112

PřílohaVelikost
Souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely výběrového řízení26 KB

Poslední aktualizace: 16.04.2024, 15:33