„Pedagogické minimum“ pro knihovníky
Začínáte ve své knihovně s lekcemi informačního vzdělávání pro žáky a studenty nebo i pro seniory? Chtěli byste získat větší jistotu v lektorování, lepší přehled o tradičních i inovativních metodách výuky, postupech, didaktických zásadách a potřebných kompetencích? Rádi byste lépe zaměřili své lekce na cílovou skupinu? Uvítali byste informace o zdrojích, které vám pomohou dobře lekce připravit? Chtěli byste se naučit připravit svoje lekce podle metodické karty semináře? Součástí semináře bude také představení zajímavých a funkčních metod kritického myšlení, které se dají v přípravě informačně vzdělávacích lekcí využít. Seminář bude prakticky zaměřen, pedagogické a didaktické prvky si vyzkoušíte v modelových situacích.
A co tedy bude na programu?
- Podrobné informace o zdrojích k přípravě lekcí k různým tématům informačního vzdělávání
- Představení důležitých a zajímavých pedagogických přístupů a didaktických metod využitelných při lekcích v knihovnách
- Ukotvení didaktických zásad s ohledem na cílovou skupinu
- Analýza klíčových kompetencí, konkrétní ukázky jejich rozvíjení v lekcích informačního vzdělávání
- Použití metod kritického myšlení v posilování čtenářské gramotnosti, kritické práce s textem a v dílnách psaní
- Praktické aplikování všech teoretických oblastí tématu v modelových situacích
- Kompletní příprava a vyzkoušení průběhu několika konkrétních vzdělávacích lekcí pro různé cílové skupiny
Lektor: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (KISK, FF MU Brno, projekt INTERES, dříve Centrum informačního vzdělávání)
Místo konání: Moravská zemská knihovna, Malý sál, 6. patro
Pro přihlášení využijte, prosím, registrační formulář níže.
Organizátor školení: Mgr. Adéla Dilhofová, e-mail: dilhofova@mzk.cz
Těšíme se na Vaši účast
prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.
ředitel MZK
Doprava do MZK:
ÚAN: při východu odbočit k
tramvajové zastávce linky č. 12 (přímý spoj), výstup na zastávce
Nerudova, pokračovat ve směru jízdy tramvaje k budově MZK.
Vlakové nádraží: tramvajové linky č. 12, (přímé spoje), viz výše.
Tento seminář je podpořen z projektu ERNIE, reg. č. CZ.1.07/2.4.00/31.0014.