Volná místa
V současné době jsou v Moravské zemské knihovně vypsána následující výběrová řízení:
Technický pracovník/pracovnice
Hledáme na dočasnou výpomoc v období říjen- prosinec 2025 nové kolegy/kolegyně na pozici Technický pracovník/pracovnice.
Náplň práce:
- udržovací, úklidové a čistící práce, pomoc při opravách, čištění střechy budovy, údržba zeleně, atd.
 
Požadujeme:
- zodpovědnost a spolehlivost
 - manuální zručnost, zájem o práci
 - samostatnost
 
| Pracoviště | Kounicova 65a, Brno | 
| Předpokládaný nástup: | ihned, případně dohodou | 
| Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou do 31. 12. 2025 | 
| Pracovní úvazek: | 0,75 (tj. 30 hod./týdně) | 
V případě Vašeho zájmu o nabízenou pozici nás prosím kontaktujte prostřednictvím e-mailu na adrese andrea.drdakova@mzk.cz, případně telefonicky na čísle 541 646 112.
Bližší informace o pracovní pozici:
Ing. Ivan Březáček
Tel.: 541 646 117
Finanční referent/-ka
Chtěli byste být součástí týmu podporujícího rozvoj knihoven v Jihomoravském kraji? Zajímáte se o oblast kultury a vzdělávání? Přidejte se do našeho týmu!
Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici Finanční referentky/-ta, která/ý se chce ponořit do světa čísel a účetnictví v oblasti knihovnictví.
Náplň práce:
- sledování plnění cílů, dodržování harmonogramu a rozpočtu u přidělených projektů (zejména Výkon regionálních funkcí knihoven v JmK a Jižní Morava čte)
 - správa a evidence podkladů k projektům
 - podpora týmu při přípravě porad, školení a konferencí
 - spolupráce při přípravě podkladů pro jednání a zpracování žádostí a závěrečných zpráv
 - oslovování sponzorů
 - další podpůrné činnosti podle potřeb projektů a pokynů nadřízeného
 
Požadujeme:
- SŠ/ VŠ vzdělání, ideálně ekonomického zaměření
 - znalost základních principů účetnictví nutností
 - pokročilá znalost MS Office (Word, Excel, PowerPoint) a znalost nástrojů Google
 - analytické myšlení, systematičnost
 - pečlivost, schopnost samostatné i týmové práce, zodpovědný přístup
 - příjemná a laskavá komunikace, trpělivost
 - zkušenosti s administrací projektů výhodou (nikoli podmínkou)
 - ochota dále se vzdělávat
 
Nabízíme:
- Kolektiv dvou set lidí, profesionálů, kteří mají svou práci rádi
 - Zázemí významné kulturní organizace v ČR
 - 5 týdnů dovolené
 - 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
 - Jazykové kurzy
 - Výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
 - Posilovna a jóga na pracovišti
 - Volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
 - Přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
 
| Pracoviště | Kounicova 65a, Brno | 
| Předpokládaný nástup: | 1. 11. 2025, případně dohodou | 
| Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení | 
| Pracovní úvazek: | 1.0, tj. 40 hod./týdně, možnost i zkráceného | 
| Platové zařazení: | 9. platová třída | 
Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.
Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:
- Stručný motivační dopis
 - Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
 - Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
 - Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
 - Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení
 
Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 17. 10. 2025 na adresu:
Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno
Obálku označte heslem: "VŘ – finanční referent/-ka"
Email: andrea.drdakova@mzk.cz
Bližší informace o pracovní pozici:
Ing. Věra Konečná
Email: vera.konecna@mzk.cz
Tel.: 541 646 173
K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.
Aministrátor/Administrátorka projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026
Hledáte práci, kde se budete moci podílet na organizaci a zajištění zajímavého projektu v oblasti literatury a kultury? Máte administrativní zkušenosti, pracujete pečlivě a je na Vás spolehnutí? Přidejte se do našeho týmu!
Pro rok 2026 chystáme hostování České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu. Největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu! Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026.
Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici administrátorka/ administrátor projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026, která/ý bude mít na starosti hlavně administrativu spojenou s přípravou projektu, bude se podílet na zajištění organizace programu Českého roku v německojazyčných zemích a samotné účasti a na knižním festivalu ve Frankfurtu nad Mohanem v roce 2026.
O tom, co vše se v rámci projektu děje a chystá, se dozvíte na stránce www.czechia2026.com.
Co u nás budeš dělat:
- vyřizovat základní administrativu (smlouvy, faktury, podklady k cestám)
 - pomáhat s přípravou zakázek a objednávek
 - administrovat smlouvy s autory, vystupujícími, partnerskými organizacemi a dodavateli služeb
 - zajišťovat a kontrolovat oběh dokumentů v rámci interních kontrol
 - připravovat podklady pro vyúčtování
 - pomáhat s organizací akcí a programu
 - komunikovat s partnery a spolupracovníky
 - zajišťovat praktické věci kolem schůzek a workshopů (místo, technika, občerstvení)
 
Co od tebe čekáme:
- min. SŠ vzdělání, ideálně ekonomického zaměření (výhodou nikoli podmínkou)
 - pečlivost, spolehlivost a chuť učit se nové věci
 - proaktivní přístup ke svěřeným úkolům
 - zkušenosti s administrativou a projektovým řízením
 - dobrou znalost MS Office – Word, Excel, PowerPoint
 - organizační a komunikační dovednosti
 - komunikativní znalost AJ, případně NJ
 - zkušenosti z práce v rámci SPO výhodou
 
Nabízíme:
- zázemí významné kulturní organizace v ČR
 - prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
 - spolupráci na významném projektu
 - 5 týdnů dovolené
 - 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
 - jazykové kurzy
 - výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
 - posilovnu a kurzy jógy na pracovišti
 - volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
 - zaměstnanecká průkazka do knihovny
 - přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
 
| Pracoviště | Kounicova 65a, Brno | 
| Předpokládaný nástup: | ihned, případně dle dohody | 
| Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou, předpoklad trvání pracovního poměru do 31. 12. 2026 | 
| Pracovní úvazek: | celý, tj. 40 hod./týdně | 
| Pracovní zařazení: | dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p. | 
Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.
Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:
- Stručný motivační dopis
 - Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
 - Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
 - Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
 - Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení
 
Výše uvedené materiály doručte osobně, emailem nebo zasílejte do 10. 10. 2025 na adresu:
Mgr. Andrea Drdáková - personalista
Moravská zemská knihovna v Brně 
Kounicova 65a, 601 87 Brno
andrea.drdakova@mzk.cz
Obálku označte heslem: „VŘ – admin FBM 26“
Bližší informace o pracovní pozici:
Mgr. Jana Hájková
kontakt: Jana.Hajkova@mzk.cz
tel. 541 646 260
K ústnímu pohovoru budou pozvání pouze vybraní kandidáti a kandidátky.
Systémový administrátor/-ka / správce HW infrastruktury
Hledáme do svého týmu člověka, jenž se stane klíčovým hráčem v oblasti správy naší IT infrastruktury, která je na knihovnu až možná překvapivě kvalitní a robustní. Bude zodpovědný za monitoring a správu síťového prostředí, zajistí bezproblémový chod našich systémů i to, že obrovské množství uložených digitálních dat bude k dispozici široké veřejnosti i našim zaměstnancům.
Co u nás například budete řešit či spolupodílet se na řešení:
- výběr nástupce VMware a úspěšnou migraci
 - výběr firewallu nové generace a migraci pravidel
 - návrh a vytvoření nové VLAN skrz celou infrastrukturu – switche, pole, servery
 - podpora začleňování AI do knihovních procesů
 - řešení provozních problémů
 
Co očekáváme:
- znalost TCP/IP protokolů, správa a monitoring síťového prostředí, konfigurace síťových prvků
 - přehled o tom, jak by měla vypadat podniková infrastruktura
 - znalost virtualizace (VMware apod.)
 - znalost správy linuxových serverů
 - monitoring, řešení a prevence incidentů
 - znalost skriptování (Powershell, bash, Perl, Python)
 - ukončené VŠ vzdělání v oboru nebo alespoň 3 roky praxe v oboru
 - schopnost samostatné práce, nastudování složité problematiky, o které třeba nikdo moc neví
 - selský rozum, schopnost klást otázky a „doptat se“
 - komunikativnost, čeština nebo slovenština slovem i písmem na úrovni rodilého mluvčího
 - analytické myšlení
 - schopnost rozumět technické dokumentaci a to i v angličtině
 - schopnost tvořit či udržovat technickou dokumentaci- poctivé zapisování provedených změn
 - zájem o dlouhodobou spolupráci (v řádu let :) )
 
Výhodou:
- zkušenosti se správou uložišť (NetApp, IBM Storwize nebo jiné uložiště typu NAS)
 - znalost správy firewallu
 - znalost Veeam
 - zkušenosti s integrací služeb v multiplatformním prostředí
 - znalost kontejnerového prostředí (Docker), konfigurační správa linuxového prostředí (Ansible)
 - znalost Icinga, Prometheus, ELK Stack,...
 
Nabízíme:
- kolektiv dvou set lidí, profesionálů, kteří mají svou práci rádi
 - odpovídající platové podmínky – 40.000 – 65.000 Kč dle znalostí a schopností (nemusíte umět vše z požadavků a stejně se stanete prospěšným členem týmu)
 - 5 týdnů dovolené
 - 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
 - jazykové kurzy
 - firemní notebook
 - pružnou pracovní dobu
 - výhodný mobilní tarif i pro rodinné příslušníky, příspěvek na stravování
 - možnost podílet se na zajímavých národních i mezinárodních projektech
 - pracovní místo v kanceláři (ne open space)
 - realisticky stanovené termíny
 - nedržíme pohotovosti a nepožadujeme práci o víkendu (až na totální výjimky jako havárie nebo klíčový update- cca 1x za rok)
 - žádné přejíždění mezi pobočkami- máme 1 budovu a depozitář 50 m od ní
 - zaměstnanecká průkazka do knihovny
 - volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
 - přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
 - zázemí významné kulturní organizace v ČR
 
| Pracoviště | Kounicova 65a, Brno | 
| Předpokládaný nástup: | ihned, případně dle dohody | 
| Pracovní poměr: | pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení | 
| Pracovní úvazek: | plný nebo zkrácený (dle dohody) | 
Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.
Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:
- Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
 - Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
 - Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců) - v případě uspění ve výběrovém řízení
 - Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů - výhradně pro potřeby výběrového řízení (lze využít formulář na konci této stránky)
 
Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 31. 10. 2025 na adresu:
Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno
Obálku označte heslem: "VŘ – Systémový administrátor"
Email: andrea.drdakova@mzk.cz, nabor-it@mzk.cz
Bližší informace o pracovní pozici:
Bc. Tomáš Prachař
Tel.: 541 646 229
K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.
Kontakt na personalistu MZK
Mgr. Andrea Drdáková: Andrea.Drdakova@mzk.cz
Iveta Dvořáčková: Iveta.Dvorackova@mzk.cz
541 646 112