Volná místa

V současné době jsou v Moravské zemské knihovně vypsána následující vyběrová řízení:

____________________________________________________

Programátor/-ka

Hledáme šikovného kolegu nebo šikovnou kolegyni, co má chuť učit se, růst a být součástí fajn týmu. Nabízíme příjemné pracovní prostředí, kombinaci práce z kanceláře i z domova a spoustu benefitů.

Co od tebe očekáváme:

  • zkušenosti s Dockererem
  • uživatelské zkušenosti s Linuxem (zejména Bash)
  • znalost počítačového a síťového prostředí 
  • zkušenosti s verzovacími systémy (git)
  • základní znalost Pythonu

Co ti nabízíme:

  • příjemné pracovní zázemí a kolegy, kteří ti vždy rádi poradízázemí významné kulturní organizace v ČR
  • flexibilní pracovní doba, možnost práce z domova
  • pracovní Mac
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • přístup ke kurzům a IT školením
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif (i pro rodinné příslušníky), příspěvek na stravování
  • zaměstnanecká průkazka do knihovny
  • posilovna a kurz jógy na pracovišti
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:ihned nebo dle dohody
Pracovní poměr:pracovní smlouva na 1 rok s možností prodloužení
Pracovní úvazek:poloviční, tj. 20 hod./týdně
Pracovní zařazení:dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně, emailem nebo zasílejte do 15. 6. 2025  na adresu:

Mgr. Andrea Drdáková - personalista
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno
andrea.drdakova@mzk.cz

Obálku označte heslem: „VŘ – programátor/-ka“

Bližší informace o pracovní pozici:

Martina Dvořáková
martina.dvorakova@mzk.cz

K ústnímu pohovoru budou pozváni pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Programátor/-ka / Developer/-ka

Hledáme šikovného kolegu nebo šikovnou kolegyni, co má chuť učit se, růst a být součástí fajn týmu. Nabízíme příjemné pracovní prostředí, kombinaci práce z kanceláře i z domova a spoustu benefitů. 

Co tě čeká:

  • spolupráce na vývoji a údržbě interních aplikací
  • práce s daty
  • spolupráce na mezinárodních projektech
  • psaní dokumentace
  • práce s Git
  • automatizace interních procesů

Co od tebe očekáváme:

  • zájem o vývoj aplikací a softwarových řešení 
  • základní zkušenosti s datovou analytikou
  • Python 

Co ti nabízíme:

  • příjemné pracovní zázemí a kolegy, kteří ti vždy rádi poradízázemí významné kulturní organizace v ČR
  • flexibilní pracovní doba, možnost práce z domova
  • pracovní Mac
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • přístup ke kurzům a IT školením
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif (i pro rodinné příslušníky), příspěvek na stravování
  • zaměstnanecká průkazka do knihovny
  • posilovna a kurz jógy na pracovišti
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:ihned nebo dle dohody
Pracovní poměr:pracovní smlouva na 1 rok s možností prodloužení
Pracovní úvazek:poloviční, tj. 20 hod./týdně
Pracovní zařazení:12. platová třída, dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p.

Vhodné i pro juniory.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně, emailem nebo zasílejte do 15. 6. 2025  na adresu:

Mgr. Andrea Drdáková - personalista
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno
andrea.drdakova@mzk.cz

Obálku označte heslem: „VŘ – programátor/-ka“

Bližší informace o pracovní pozici:

Martina Dvořáková
martina.dvorakova@mzk.cz

K ústnímu pohovoru budou pozváni pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Ekonom/ka kulturních aktivit

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici ekonom/ka kulturních aktivit, která/ý bude mít na starosti přípravu, kontrolu a vyúčtování přidělených prostředků na kulturní aktivity (převážně mezinárodní knižní veletrhy a aktivity propagace české literatury v zahraničí), bude komunikovat s týmem spolupracovníků i vedením knihovny ohledně své agendy.

Charakteristika pozice

  • Příprava rozpočtů kulturních aktivit, průběžná kontrola čerpání rozpočtů a vyúčtování přidělených prostředků,
  • Komunikace s koordinátory a administrátory kulturních akcí v oblasti kulturních aktivit,
  • Řešení daňových otázek v zahraniční oblasti, komunikace s daňovým poradcem,
  • Kontrola dokladů před předáním na účtárnu v rámci svěřeného úseku dle zákona o finanční kontrole,
  • Odsouhlasení čerpání rozpočtů v rámci čtvrtletních mezitímních závěrek,
  • Kalkulace režijních nákladů, zpracování a účtování pokladny,
  • Spolupráce s ostatními členy týmu ekonomického odboru a právníkem knihovny. 

Požadavky:

  • VŠ či SŠ vzdělání ekonomického směru
  • Znalost účetních postupů a účetních předpisů
  • Znalost zákona č. 218/2000 Sb. a 320/2001 Sb. ve znění pozdějších předpisů výhodou
  • Dobrá znalost práce s PC (zejména MS Excel),
  • Znalost anglického jazyka na komunikativní úrovni
  • Zodpovědnost, spolehlivost, pečlivost, pracovitost, organizační schopnosti
  • Zájem o danou problematiku, ochotu se vzdělávat
  • Časová flexibilita
  • Schopnost samostatné i týmové práce
  • Příjemná a laskavá komunikace, profesionální a diskrétní jednání s lidmi na všech úrovních
  • Praxe v oboru výhodou

Nabízíme

  • Práci v příjemném prostředí 2. největší knihovny v ČR, zázemí významné kulturní a stabilní organizace v ČR
  • Zajímavou práci s možností dalšího osobnostního i profesního rozvoje
  • 5 týdnů dovolené za kalendářní rok
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury po skončení zkušební doby
  • bezplatný přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek po skončení zkušební doby
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:ihned, případně dle dohody
Pracovní úvazek:celý, tj. 40 hod./týdně
Pracovní zařazení:11. platová třída, dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p.
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku s možností prodloužení

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení
  4. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  5. Výpis z rejstříku trestů – ne starší než 3 měsíce

Výše uvedené materiály odešlete či doručte osobně nejpozději do 20. 6. 2025 na adresu MZK k rukám:

Ing. Blanka Kazíková, Moravská zemská knihovna v Brně, Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: „VŘ eko KA“

Bližší informace o pracovní pozici podá:

Ing. Blanka Kazíková, vedoucí ekonomického odboru, blanka.kazikova@mzk.cz

K ústnímu pohovoru budou pozváni pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Systémový administrátor/-ka / správce HW infrastruktury

Hledáme do svého týmu člověka, jenž se stane klíčovým hráčem v oblasti správy naší IT infrastruktury, která je na knihovnu až možná překvapivě kvalitní a robustní. Bude zodpovědný za monitoring a správu síťového prostředí, zajistí bezproblémový chod našich systémů i to, že obrovské množství uložených digitálních dat bude k dispozici široké veřejnosti i našim zaměstnancům.

Co u nás například budete řešit či spolupodílet se na řešení:

  • výběr nástupce VMware a úspěšnou migraci
  • výběr firewallu nové generace a migraci pravidel
  • návrh a vytvoření nové VLAN skrz celou infrastrukturu – switche, pole, servery
  • podpora začleňování AI do knihovních procesů
  • řešení provozních problémů

Co očekáváme:

  • znalost TCP/IP protokolů, správa a monitoring síťového prostředí, konfigurace síťových prvků
  • přehled o tom, jak by měla vypadat podniková infrastruktura
  • znalost virtualizace (VMware apod.)
  • znalost správy linuxových serverů
  • monitoring, řešení a prevence incidentů
  • znalost skriptování (Powershell, bash, Perl, Python)
  • ukončené VŠ vzdělání v oboru nebo alespoň 3 roky praxe v oboru
  • schopnost samostatné práce, nastudování složité problematiky, o které třeba nikdo moc neví
  • selský rozum, schopnost klást otázky a „doptat se“
  • komunikativnost, čeština nebo slovenština slovem i písmem na úrovni rodilého mluvčího
  • analytické myšlení
  • schopnost rozumět technické dokumentaci a to i v angličtině
  • schopnost tvořit či udržovat technickou dokumentaci- poctivé zapisování provedených změn
  • zájem o dlouhodobou spolupráci (v řádu let :) )

Výhodou:

  • zkušenosti se správou uložišť (NetApp, IBM Storwize nebo jiné uložiště typu NAS)
  • znalost správy firewallu
  • znalost Veeam
  • zkušenosti s integrací služeb v multiplatformním prostředí
  • znalost kontejnerového prostředí (Docker), konfigurační správa linuxového prostředí (Ansible)
  • znalost Icinga, Prometheus, ELK Stack,...

Nabízíme:

  • kolektiv dvou set lidí, profesionálů, kteří mají svou práci rádi
  • odpovídající platové podmínky – 40.000 – 65.000 Kč dle znalostí a schopností (nemusíte umět vše z požadavků a stejně se stanete prospěšným členem týmu)
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • firemní notebook
  • pružnou pracovní dobu
  • výhodný mobilní tarif i pro rodinné příslušníky, příspěvek na stravování
  • možnost podílet se na zajímavých národních i mezinárodních projektech
  • pracovní místo v kanceláři (ne open space)
  • realisticky stanovené termíny
  • nedržíme pohotovosti a nepožadujeme práci o víkendu (až na totální výjimky jako havárie nebo klíčový update- cca 1x za rok)
  • žádné přejíždění mezi pobočkami- máme 1 budovu a depozitář 50 m od ní
  • zaměstnanecká průkazka do knihovny
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:ihned, případně dle dohody
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení
Pracovní úvazek:plný nebo zkrácený (dle dohody)

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  2. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  3. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců) - v případě uspění ve výběrovém řízení
  4. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění pozdějších předpisů - výhradně pro potřeby výběrového řízení (lze využít formulář na konci této stránky)

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 30. 6. 2025 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: "VŘ – Systémový administrátor"

Email: andrea.drdakova@mzk.cznabor-it@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Bc. Tomáš Prachař
Tel.: 541 646 229

K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Kontakt na personalistu MZK

Mgr. Andrea Drdáková: Andrea.Drdakova@mzk.cz
Iveta Dvořáčková: Iveta.Dvorackova@mzk.cz
541 646 112

PřílohaVelikost
Souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely výběrového řízení26 KB

Poslední aktualizace: 29.05.2025, 15:56