Volná místa

V současné době jsou v Moravské zemské knihovně vypsána následující vyběrová řízení:

____________________________________________________

Produkční/administrativní pracovník Českého literárního centra (ČLC)

České literární centrum (ČLC) bylo zřízeno Moravskou zemskou knihovnou v Brně z pověření Ministerstva kultury ČR. Má za cíl soustavnou a systematickou propagaci a zviditelňování české literatury a knižní kultury v zahraničí i u nás. ČLC funguje od roku 2017. 

Náplň práce:

  • komunikace se zahraničními partnerskými institucemi a komisí mobility Českého literárního centra (příprava smluv, zajišťování evidence akcí realizovaných v zahraničí)
  • zajištění administrativy související s přípravou služebních cest českých autorů a se zpracováním cestovních příkazů a s jejich vyúčtováním
  • produkční zajištění akcí v ČR a zahraničí
  • spolupráce s koordinátory Českého literárního centra, ekonomickým odborem a dalšími administrativními útvary zaměstnavatele

Požadujeme:

  • min. SŠ vzdělání (ekonomického směru výhodou)
  • pokročilá znalost MS Office (Excel, Word, PowerPoint)
  • kultivovaný písemný i ústní projev
  • dobrá znalost anglického jazyka (ústně i písemně
  • organizační a komunikační schopnosti
  • zájem o literaturu a kulturní dění
  • proaktivní přístup, zodpovědnost, spolehlivost,pečlivost
  • schopnost samostatné i týmové práce
  • praxe na obdobné pozici výhodou 

Nabízíme: 

  • pestrou a zajímavou práci, jejíž součástí jsou kontakty s osobnostmi literárního světa
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
Pracoviště:České literární centrum, náměstí Míru 820/9, Praha – Vinohrady
Předpokládaný nástup:1. 2. 2024, případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení
Pracovní úvazek:1.0, tj. 40 hod./týdně

Pracovní pozice je vhodná i pro absolventy a OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení: 

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 15. 12. 2023 na adresu:

Michala Čičváková
kontakt: Michala.Cicvakova@czechlit.cz

____________________________________________________

PR specialista projektu českého hostování na Frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026

Máte rádi výzvy? Jste profík, který se dobře orientuje v mediálním prostředí, je kreativní a zajímá se o oblast kultury?

Pro rok 2026 chystáme hostování České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu. Největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu! Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026. 

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici PR specialisty projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026, který bude mít na starosti propagaci a prezentaci účasti ČR na veletrhu a bude spolupracovat na realizaci připravovaného programu.

Náplň práce:

  • propagace hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu, vedení PR a marketingových činností v ČR
  • akvizice mediálních partnerů a mediálních příspěvků / rozhovorů pro média
  • komunikace se zástupci médií
  • tvorba mediální / komunikační strategie prezentace veletrhu, management sociálních sítí a webové stránky v ČR
  • úzká spolupráce s PR agenturou v Německu a komunikačním oddělením Frankfurtského knižního veletrhu
  • koordinace PR a marketingových aktivit mezi ČR a Německem
  • plánování a spolupráce při přípravě press trips a rezidenčních pobytů
  • spolupráce s výkonným manažerem, ředitelem MZK a ostatními členy projektového týmu.

Ideální kandidát:

  • má prokazatelné zkušenosti v oblasti komunikace s médii a veřejností
  • je vysokoškolsky vzdělaný
  • má vynikající znalost českého a anglického / německého jazyka
  • má velmi dobré organizační a koordinační schopnosti
  • orientuje se v mediálním prostředí i na sociálních sítích
  • má aktivní přístup k práci a je zodpovědný
  • dokáže pracovat samostatně i v týmu
  • má silné komunikační a prezentační dovednosti a schopnost vytvářet zajímavý obsah, reprezentativní vystupování
  • zkušenosti s řízením komunikačních projektů v oblasti kultury výhodou.

Nabízíme:

  • zajímavou, inspirující a jedinečnou pracovní příležitost
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
Pracoviště:Kounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:1. 1. 2024, případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou do 31. 12. 2027
Pracovní úvazek:1.0, tj. 40 hod./týdně
Platové zařazení:dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p.

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP. 

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení: 

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 10. 12. 2023 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: VŘ - PR specialista FBM 26

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

K ústnímu pohovoru budou pozváni pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Finanční manažer projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026

Pro rok 2026 chystáme hostování České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu. Největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu. Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026.

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici správce rozpočtu a hlavní ekonom projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026, která/ý bude mít na starosti kompletní rozpočet projektu – jeho tvorbu, sledování čerpání, sestavování výkazů a rozborů výsledku hospodaření. 

Náplň práce:

  • příprava a evidence rozpočtu projektu po dobu trvání projektu
  • kontrola čerpání rozpočtu, příprava podkladů, rozborů a analýz na výzvu zřizovatele
  • každodenní spolupráce s výkonným ředitelem a všemi členy projektu a řešení případných problémů a nenadálých situací
  • práce ekonomického zaměření
  • spolupráce s ekonomickým odborem, personalistou a právníkem knihovny

Požadujeme:

  • VŠ vzdělání ekonomického směru
  • Pokročilá znalost MS Office
  • Znalost účetních postupů a účetních předpisů
  • Pokročilou znalost AJ, případně NJ
  • Vynikající organizační, komunikační a vyjednávací dovednosti
  • Časová flexibilita
  • Příjemná a laskavá komunikace
  • Zodpovědnost, spolehlivost, pečlivost
  • Praxe v oblasti příspěvkových organizací a znalost zákona č. 218/2000 Sb. výhodou

Nabízíme:

  • Zajímavou, inspirující a jedinečnou pracovní příležitost
  • Zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • Prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • Jazykové kurzy
  • Výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • Volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • Přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
Pracoviště:Kounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:1. 1. 2024, případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou do 31. 12. 2027
Pracovní úvazek:1.0, tj. 40 hod./týdně
Platové zařazení:dle NV č. 341/2017 Sb., ve znění p. p.

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP. 

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení: 

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 30. 11. 2023 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: VŘ - Správce rozpočtu FBM 26

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

K ústnímu pohovoru budou pozváni pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Vedoucí projektového odboru

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici Vedoucí projektového odboru, který(á) bude mít na starosti komplexní koordinaci přípravy a realizace strategických projektů pro knihovnu. 

Náplň práce:

  • komplexní koordinace přípravy a administrace projektů, 
  • koordinace a kontrola plnění cílů, klíčových aktivit a dodržování harmonogramu v řízených projektech,
  • podílení se na přípravě, koordinaci, řízení a realizaci výběrových řízení na dodavatele v rámci realizace dílčích aktivit a spolupráce při přípravě zadávací dokumentace 
  • výběr (ve spolupráci s odbornými pracovníky) a příprava projektových žádostí do různých typů výzev, řízení, koordinace a zejména administrace projektů:
    • příprava, psaní a kompletace projektových žádostí, koordinace partnerů při přípravě projektů
    • aktivní zajišťování nezbytných náležitostí projektových žádostí pro různé typy výzev (MK, MŠMT, GAČR, EU projekty)
    • koordinace, řízení a administrace projektů (včetně hlídání termínů), zejména velkých multioborových projektů vyžadujících profesionální projektové řízení
    • spolupráce s projektovým ekonomem, právníkem a personalistou knihovny
  • vedení projektového týmu.

Požadujeme:

  • ukončené vysokoškolské vzdělání
  • zkušenost s přípravou a realizací projektů (výzvy MK, MŠMT, GAČR, evropské strukturální fondy)
  • aktivní znalost anglického jazyka slovem i písmem
  • schopnost systematické práce, zodpovědnost, pečlivost a výborné komunikační a prezentační schopnosti
  • zkušenosti s vedením  týmu
  • orientace v problematice příspěvkových organizací výhodou.

Nabízíme:

  • Kolektiv dvou set lidí, profesionálů, kteří mají svou práci rádi
  • Zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • Jazykové kurzy
  • Výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • Volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • Přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
Pracoviště:Kounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup: 1.1.2024 případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení
Pracovní úvazek:1.0, tj. 40 hod./týdně

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP. 

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení: 

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 24. 11. 2023 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: VŘ – Vedoucí projektového odboru

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Mgr. Andrea Drdáková

K ústnímu pohovoru budou pozváni pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Výkonný manažer projektu českého hostování na Frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026

Pro rok 2026 chystáme hostování České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu. Největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu. Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026. 

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici výkonného manažera projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026, který bude mít na starosti koordinaci práce přípravného týmu a bude spolupracovat na realizaci připravovaného programu.

Náplň práce:

  • příprava realizace programu Českého roku kultury v zahraničí (říjen 2025 – říjen 2026) a hostování ČR na Frankfurtském knižním veletrhu 2026 (FBM) ve spolupráci s ředitelem MZK a programovým koordinátorem
  • podílení se na tvorbě programové náplně projektu
  • komunikace s vedením/profesionály/ Frankfurtského knižního veletrhu (FBM), v koordinaci s ředitelem MZK a programovým ředitelem
  • zodpovědnost za dodržení smluvních závazků, termínů
  • správa rozpočtu
  • koordinace příprav, veřejných zakázek
  • zajištění logistiky projektu
  • komunikace se členy Dramaturgické rady
  • spolukoordinace PR a marketingových aktivit mezi ČR a Německem, spoluvytváření komunikačních strategií
  • prezentace projektu v koordinaci s PR projektu
  • pravidelný reporting a konzultace s ředitelem MZK a MK ČR

Požadavky:

  • Vynikající organizační, komunikační a vyjednávací dovednosti
  • Plynulá AJ, případně NJ
  • Časová flexibilita
  • Schopnost vedení týmu a samostatné i týmové práce
  • Zkušenost s projektovým řízením
  • Zkušenosti s přípravou/ vedením projektu v oblasti kultury výhodou

Nabízíme:

  • Zajímavou, inspirující a jedinečnou pracovní příležitost
  • Zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • Prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • Jazykové kurzy
  • Výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • Volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
Pracoviště:Kounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup: 1.1.2024 případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou do 31.12.2027 (ukončení projektu)
Pracovní úvazek:celý, tj. 40 hod./týdně

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP. 

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení: 

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 16. 11. 2023 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: VŘ – výkonný manažer FBM 26

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Mgr. Andrea Drdáková

K ústnímu pohovoru budou pozváni pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Kontakt na personalistu MZK

Iveta Dvořáčková
541 646 112
Iveta.Dvorackova@mzk.cz

PřílohaVelikost
Souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely výběrového řízení26 KB

Poslední aktualizace: 24.11.2023, 10:55