Volná místa

V současné době jsou v Moravské zemské knihovně vypsána následující vyběrová řízení:

____________________________________________________

Administrátor/-ka projektu českého hostování na Frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026

Hledáte práci, kde se budete moci podílet na organizaci a zajištění zajímavého projektu v oblasti literatury a kultury? Máte administrativní zkušenosti, pracujete pečlivě a je na Vás spolehnutí? Přidejte se do našeho týmu!

Pro rok 2026 chystáme hostování České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu. Největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu. Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026.

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici Administrátor/-ka projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026, která/ý bude mít na starosti zejména administrativu spojenou s přípravou projektu.

Náplň práce:

  • administrativa spojená s přípravnými činnostmi a samotnou realizací projektu českého hostování
  • koordinace a kontrola plnění cílů, klíčových aktivit a dodržování harmonogramu
  • správa a evidence podkladů k projektu
  • cestovní příkazy týmu projektu, vyúčtování služebních cest
  • zpracování podkladů pro vyúčtování nákupů a služeb
  • kontrola smluvních závazků vzhledem ke splatnosti a jejich zaúčtování
  • vyúčtování cest autorů/ nakladatelů/ knihkupců/ agentů/ překladatelů
  • konzultace s daňovým poradcem a administrace DPH (reverse charge)
  • základní příprava podkladů pro projektového finančního manažera
  • další podpůrné činnosti podle potřeb projektu a pokynů nadřízeného

Požadavky:

  • SŠ/ VŠ vzdělání, ideálně ekonomického zaměření
  • pokročilá znalost MS Office  (Word, Excel, PowerPoint) a znalost nástrojů Google
  • pečlivost, schopnost samostatné i týmové práce, zodpovědný přístup
  • vynikající organizační a komunikační dovednosti
  • aktivní znalost AJ minimálně na úrovni B1, případně NJ
  • zkušenosti s administrací projektů výhodou (nikoli podmínkou)
  • příjemná a laskavá komunikace

Nabízíme:

  • zajímavou, inspirující a jedinečnou pracovní příležitost
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup: 1. 4. 2024, případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku s možností prodloužení, předpoklad trvání pracovního poměru do 31. 12. 2027
Pracovní úvazek:celý, tj. 40 hod./týdně

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 22. 3. 2024 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: VŘ – Administrátor FBM 26

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Jana Hájková
kontakt: Jana.Hajkova@mzk.cz

K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Asistent/-ka projektu českého hostování na Frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026

Láká vás práce na jedinečném projektu v oblasti literatury a kultury? Máte organizační talent a neleká Vás administrativa?

Pro rok 2026 chystáme hostování České republiky na Frankfurtském knižním veletrhu. Největší knižní veletrh na světě a velká příležitost pro českou literaturu a kulturu. Projekt, který přiblíží českou kulturu zahraničním zájemcům a nabídne v průběhu následujících let desítky událostí na mezinárodní kulturní scéně a vyvrcholí velkou prezentací české literatury v průběhu veletržního týdne v říjnu 2026.

Hledáme novou kolegyni/nového kolegu na pozici Asistent/-ka projektu hostování ČR na frankfurtském knižním veletrhu v roce 2026, která/ý bude mít na starosti hlavně administrativu, správu dokumentů, kalendářů a organizaci pracovních cest.

Náplň práce:

  • „pravá ruka“ výkonného a programového manažera projektu
  • administrativní a organizační podpora projektového týmu
  • příprava jednání a podkladů pro jednání
  • spolupráce při přípravě prezentačních zpráv a analýz, archivace dokumentů
  • koordinace služebních cest členů týmu
  • koordinace a účast na poradách projektového týmu, zodpovědnost za zápisy z porad
  • správa týmového kalendáře
  • asistenční činnost pro členy Dramaturgické rady, koordinace zasedání
  • komunikace s českými i zahraničními partnery projektu
  • spolupráce s kolegy/kolegyněmi z různých oddělení MZK
  • další podpůrné činnosti podle potřeb projektu a pokynu nadřízeného

Požadujeme:

  • minimálně středoškolské vzdělání s maturitou
  • pokročilou znalost MS Office (Word, Excel, PowerPoint) a nástrojů Google
  • vynikající organizační a komunikační dovednosti
  • komunikativní znalost AJ slovem i písmem (min. B1)/ případně NJ
  • proaktivní přístup ke svěřeným úkolům
  • samostatnost a pečlivost
  • předchozí zkušenosti na obdobné pozici výhodou

Nabízíme:

  • zajímavou, inspirující a jedinečnou pracovní příležitost
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
  • prostředí, které je založeno na vzájemném respektu a sdílení
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • výhodný mobilní tarif, příspěvek na stravování
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:1. .4. 2024, případně dohodou
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku s možností prodloužení, předpoklad trvání pracovního poměru do 31. 12. 2027
Pracovní úvazek:celý, tj. 40 hod./týdně

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Stručný motivační dopis
  2. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  3. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  4. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  5. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 22. 3. 2024 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: VŘ – Asistent/-ka FBM 26

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Jana Hájková
kontakt: Jana.Hajkova@mzk.cz

K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Systémový administrátor / správce HW infrastruktury

Hledáme do svého týmu člověka, jenž se stane klíčovým hráčem v oblasti správy naší IT infrastruktury, která je na knihovnu až možná překvapivě kvalitní a robustní. Bude zodpovědný za monitoring a správu síťového prostředí, zajistí bezproblémový chod našich systémů i to, že obrovské množství uložených digitálních dat bude k dispozici široké veřejnosti i našim zaměstnancům.

Co očekáváme:

  • znalost TCP/IP protokolů, správa a monitoring síťového prostředí, konfigurace síťových prvků
  • správa firewallu
  • znalost virtualizace (VMware apod.)
  • znalost správy linuxových serverů
  • monitoring, řešení a prevence incidentů
  • znalost skriptování (Powershell, bash, Perl, Python)
  • ukončené VŠ vzdělání v oboru nebo alespoň 3 roky praxe v oboru
  • schopnost samostatné práce, nastudování složité problematiky
  • komunikativnost, čeština nebo slovenština slovem i písmem na úrovni rodilého mluvčího
  • analytické myšlení
  • schopnost rozumět technické dokumentaci a to i v angličtině
  • schopnost tvořit či udržovat technickou dokumentaci - poctivé zapisování provedených změn
  • zájem o dlouhodobou spolupráci (v řádu let :) )

Výhodou:

  • zkušenosti se správou uložišť (NetApp, IBM Storwize nebo jiné uložiště typu NAS)
  • znalost Veeam
  • zkušenosti s integrací služeb v multiplatformním prostředí
  • znalost kontejnerového prostředí (Docker), konfigurační správa linuxového prostředí (Ansible)
  • znalost Icinga, Prometheus, ELK Stack,…

Nabízíme:

  • kolektiv dvou set lidí, profesionálů, kteří mají svou práci rádi
  • odpovídající platové podmínky - dle znalostí a schopností (nemusíte umět vše z požadavků a stejně se stanete prospěšným členem týmu)
  • 5 týdnů dovolené
  • 3 dny indispozičního volna po roce trvání pracovního poměru
  • jazykové kurzy
  • firemní notebook
  • pružnou pracovní dobu
  • výhodný mobilní tarif i pro rodinné příslušníky, příspěvek na stravování
  • možnost podílet se na zajímavých národních i mezinárodních projektech
  • pracovní místo v kanceláři (ne open space)
  • termíny jsou výsledkem diskuze a oboustranné domluvy
  • nedržíme pohotovosti a nepožadujeme práci o víkendu (až na totální výjimky jako havárie nebo klíčový update- cca 1x za rok)
  • žádné přejíždění mezi pobočkami- máme 1 budovu a depozitář 50 m od ní
  • zaměstnanecká průkazka do knihovny
  • volný vstup do vybraných kulturních institucí rezortu ministerstva kultury
  • přístup k 4,5 milionům knih a knihovních jednotek
  • zázemí významné kulturní organizace v ČR
PracovištěKounicova 65a, Brno
Předpokládaný nástup:ihned, případně dle dohody
Pracovní poměr:pracovní smlouva na dobu určitou jednoho roku, s možností dalšího prodloužení
Pracovní úvazek:plný nebo částečný (dle dohody)

Pracovní pozice je vhodná i pro OZP.

Požadované materiály pro zařazení do výběrového řízení:

  1. Strukturovaný profesní životopis vč. osobních a kontaktních údajů
  2. Kopie dokladu o nejvyšším dosaženém vzdělání
  3. Výpis z Rejstříku trestů (ne starší 3 měsíců)
  4. Souhlas s poskytováním osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., ve znění p. p. - výhradně pro potřeby výběrového řízení

Výše uvedené materiály doručte osobně nebo zasílejte emailem do 31. 3. 2024 na adresu:

Andrea Drdáková - personalistka
Moravská zemská knihovna v Brně
Kounicova 65a, 601 87 Brno

Obálku označte heslem: VŘ – Systémový administrátor

Email: andrea.drdakova@mzk.cz

          nabor-it@mzk.cz

Bližší informace o pracovní pozici:

Bc. Tomáš Prachař
Tel.: 541 646 229

K ústnímu pohovoru budou pozvaní pouze vybraní kandidáti a kandidátky.

____________________________________________________

Kontakt na personalistu MZK

Mgr. Andrea Drdáková: Andrea.Drdakova@mzk.cz
Iveta Dvořáčková: Iveta.Dvorackova@mzk.cz
541 646 112

PřílohaVelikost
Souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely výběrového řízení26 KB

Poslední aktualizace: 07.03.2024, 15:11