Od mediálního vzdělávání ke kritickému myšlení v Moravské zemské knihovně.
Přijímání, vyhodnocování a ukládání informací je složitý neurologický proces, který zajišťuje lidský mozek. Na tyto procesy má vliv nejen inteligence a paměť, ale i emoce nebo osobní zkušenosti a získané vědomosti člověka. V posledních letech si čím dál více uvědomujeme i vliv všudypřítomných technologií na kvalitu našeho rozhodování a na schopnost vyhodnocovat informace. Druhý ročník cyklu Používej mozek věnujeme právě těmto interním neurologickým procesům, které mají v hlubším smyslu vliv na naše kritické myšlení. Vycházíme z faktu, že pokud chceme mozek dobře používat, potřebujeme ho taky dobře znát. Kromě přednášek odborníků jsou připraveny i workshopy a praktická cvičení. Jednotlivé přednášky budou stejně jako loni probíhat i v první polovině letošního roku.
12. 11.
2018
Večerní dávka chemtrails!!!
Vojtěch Bruk
26. 11.
2018
Kritika mediálního rozumu
Mgr. Martin Charvát, Ph.D.
21. 1.
2019
Manipulace a přesvědčování
Stanislav Gálik
18. 2.
2019
Techniky manipulace a síla emocí
Mgr. et Mgr. Petra Vejvodová
25. 2.
2019
Kritické myšlení – jak odhalovat bullshity?
Ing. Lukáš Hána
11. 3.
2019
Mediální výchova ve škole
Michal Kaderka
18. 3.
2019
Mediální vzdělávání
Workshop
25. 3.
2019
Mediální vzdělávání
Workshop
8. 4.
2019
Jak to děláme
Pavla Holcová
15. 4.
2019
Mediální vzdělávání
Workshop
3. 6.
2019
Divočina s ručením omezeným
Jan Svatoš
6. 11.
2019
Panelová diskuse
Diskusi vedla Petra Vejvodová (FSS MU).
19. 11.
2019
Dobrá paměť – základ úspěchu
Jakub Pok
20. 11.
2019
Co nám neurověda říká k metodám osobního rozvoje
Aleš Stuchlík
26. 11.
2019
Technologie: hrozba nového století
MUDr. Martin Jan Stránský
2. 12.
2019
Kritické myšlení – jak odhalovat bullshity? (přednáška)
Ing. Lukáš Hána
2. 12.
2019
Kritické myšlení – jak odhalovat bullshity? (workshop)
Ing. Lukáš Hána
12. 10.
2020
ONLINE: Kritické myšlení – jak odhalovat bullshity?
Ing. Lukáš Hána
19. 10.
2020
ONLINE: Druhá stránka příběhů
René Nekuda
9. 11.
2020
ONLINE: Jak poznat pseudovědu ve vědě?
Ing. Mgr. Marek Vranka
23. 11.
2020
ONLINE: Umožní neuroekonomie a neuromarketing firmám číst naše myšlenky?
Doc. Ing. Petr Houdek, Ph.D.
Poslední aktualizace: 16.03.2021, 21:12